Monday, December 14, 2009

Hak Keistimewaan Melayu dihujung tanduk

1. Sekarang ini pemimpin tertinggi UMNO sudah mula tunduk kepada desakan DAP/PKR untuk mengikis hak keistimewaan Melayu. Cakap-cakap oleh Najib dan Nazri adalah jelas menunjukkan bahawa mereka mahu membawa UMNO lebih sudu dari kuah dari DAP/PKR dalam mengikis hak istimewa orang Melayu.

2. Jika UMNO meninggalkan hak istimewa orang Melayu dalamasa terdekat, ini bermakna sekarang ini orang Melayu tidak ada back-up plan. Tidak ada satu parti lain yang boleh diambil sebagai ganti UMNO bagi mempertahankan hak istimewa orang Melayu.

3. UMNO menganggap dirinya Melayu dan Melayu itu UMNO. Apabila UMNO mengambil keputusan bahawa tidak ada lagi hak istimewa orang Melayu, mereka menganggap orang Melayu akan patuh dan ikut serta. Sebenarnya mereka silap. Melayu itu UMNO dan UMNO itu Melayu hanya jika UMNO mempertahankan hak istimewa orang Melayu.

4. Kita mungkin akan melihat nasib trajis keatas orang Melayu dalam tempoh terdekat ini yang akan diambil oleh Najib dan Nazri.

5. Apakah ada unsur rasuah dalam percubaan menggadai hak istimewa orang Melayu oleh Najib dan nazri dalam ucapan-ucapan mereka ?

No comments:

Post a Comment